Enkele post bekijken
Oud 27th April 2017, 15:53
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User

Ik vind persoonlijk dat de flitsmarathons eerder dienen als een middel om geld in de lade te brengen in plek van de mensen te sensibiliseren. Het verschil in de boetes laat de wensen over, zo bedraagt een boete om 1km/u te hard te rijden vaak even veel als de boete om 20km/u te hard te rijden. Dit zijn zaken die ik vrij onlogisch vind. De snelheidslimiet is er om gerespecteerd te worden maar in sommige gevallen zou men de boetes beter anders verdelen bv. 0-10km/u te hard 25 euro boete, 10-20km/u te hard 50 euro boete, ... .

Ik ben van mening dat linksrijdende chauffeurs strenger mogen aangepakt worden. Links rijden op de autosnelweg terwijl er rechts plek genoeg is om in te voegen zorgt ervoor dat chauffeurs langs rechts gaan inhalen wat voor een zeer gevaarlijke situatie zorgt. Persoonlijk kan ik mezelf zeer hard ergeren in zulke situaties, als de snelheidslimiet 120km/u is en je gaat 100km/u rijden op de linker rijstrook zorg je ervoor dat andere chauffeurs gevaarlijke maneuvers gaan uitvoeren. Het is naar mijn mening minder gevaarlijk om 130km/u te rijden op de autosnelweg i.p.v. op het linker rijvak blijven rijden. Toch blijkt uit resultaten dat linksrijders amper beboet worden en mensen die enkele km/u's te hard rijden voortdurend beboet worden.
Met citaat antwoorden