Enkele post bekijken
  #3  
Oud 26th April 2017, 13:00
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ik ben het met beide meningen eens. Ik vind persoonlijk de vondelingenschuif ook een heel goed systeem. Ook in België is er armoede of zijn er mensen die in een situatie verkeren, waarin ze geen kind kunnen opvoeden. Voor deze mensen is de vondelingenschuif een redding. Door je kind in deze schuif te leggen geef je je kind de beste kans op een goed leven. Uiteraard is je kind in de vondelingenschuif leggen niet ideaal maar als de nood hoog is, moet dit nu eenmaal.
Zoals Jolien ook al zei, vind ik dat het een goed initiatief zou zijn om meer vondelingenschuiven te maken. Op die manier kunnen kinderen gered worden van een problematische situatie en kunnen de levens van enkele kinderen gered worden. Ik begrijp Jens zijn standpunt ook volledig. We mogen namelijk de vondelingenschuif niet promoten, maar ik denk niet dat moeders hun kind zomaar in deze schuif gaan leggen. Zoals ik al zei, deze schuif wordt enkel gebruikt als het echt niet anders kan en daarom zouden meer vondelingenschuiven misschien gunstig zijn voor de toekomst van vele kinderen.
Met citaat antwoorden