24th April 2017, 11:08
|
Registered User
|
|
|
|
Samen met Hannah en drie andere groepsgenoten voer ik voor het opleidingsonderdeel 'Groei 2' een onderzoek naar 'Burn-outs in het onderwijs'. Ik vind dit een interessant onderzoek aangezien ik zelf een leerkracht had die net terug les gaf na twee jaar te hebben thuisgezeten met een depressie als gevolg van een burn-out. Ik heb ook veel bijgeleerd over de oorzaken (onder andere stress en de hoge werkdruk zoals in het artikel vermeld wordt). Ik vind het net als Hannah en Jens het alarmerend dat de helft van de werknemers verwacht een burn-out te krijgen. Ikzelf denk ook ooit burn-out te krijgen. Ik wil steeds maar presteren en presteren en dit draagt enorm veel stress mee. Ikzelf kan niet goed omgaan met deze stress aangezien ik als ontspanning ga sporten maar zelfs tijdens deze sportmomenten merk ik dat ik te goed wil presteren waardoor het geen ontspanning meer is. Ik denk dat het voor mij belangrijk is om wat meer rust in te bouwen. Ik denk trouwens ook (of ik weet het wel zeker) dat burn-outs meer en meer voorkomen omdat we in een prestatiemaatschappij leven.
|