Enkele post bekijken
Oud 18th April 2017, 18:28
leonie.v*nroey leonie.v*nroey is offline
Registered User

Ik kan mij vinden in de mening van Lander. Ik zou hier toch graag een kritische opmerking bij maken. Ik vind niet direct in het artikel terug welke patiënten en familie in deze raad zetelen. Ik zou het jammer vinden dat een veelbelovende behandeling voor een minder voorkomende kanker geen subsidies krijgt omdat er simpelweg geen vertegenwoordigers als het ware voor in de raad zitten. Want hoe onbaatzuchtig een mens zich ook mag voordoen men zal steeds voor zichzelf kiezen als het erop aankomt. Ik wil echter wel nuanceren dat er in het artikel geen informatie over terug te vinden is. Misschien is er wel rekening mee gehouden maar kan ik dit gewoon niet terugvinden.
Ik vind het echter wel positief dat de mening van patiënten en familie gevraagd wordt. Zij hebben een andere kijk op deze problematiek dan medici hierop hebben. Ze maken het ook op een andere manier meegemaakt dan de dokters die wel met het leed geconfronteerd worden maar toch de deur van de ziekenhuis achter zich kunnen sluiten en verder gaan.
Met citaat antwoorden