16th April 2017, 20:59
|
Registered User
|
|
|
|
Brussels verbod op kermispony’s op komst
Ik ga akkoord met Pauline. Van mij mogen deze attracties gerust afgeschaft worden. Vroeger, toen ik 2 of 3 jaar was, vond ik het zelf geweldig en was dit mijn favoriete attractie op de kermis, maar toen ik ouder werd, besefte ik al snel dat de pony's niet correct behandeld werden. Ondertussen zijn de regels al wel strenger geworden, maar ik denk niet dat de eigenaars van deze attracties zich hier altijd aan houden. Zojuist vertelde één van hen nog aan een journalist dat de dieren altijd kunnen stoppen als ze dat willen, maar dat niet één pony dat zal doen. Hier moest ik even mee lachen, want wat deze man zei, is gewoon belachelijk. Ik denk bovendien niet dat als deze pony's even geen zin hebben om rondjes te lopen, eigenaars ze de kans zullen geven om te rusten. Deze dieren zijn hun bron van inkomsten, en volgens mij zullen ze er dus (letterlijk) met harde hand voor zorgen dat ze rondjes blijven lopen en zo geld in het laatje zullen blijven brengen.
Zoals in het artikel ook vermeld wordt, zijn er inderdaad andere manieren om kinderen in contact te laten komen met dieren.
|