Enkele post bekijken
Oud 7th April 2017, 10:24
Jolien v*n Beylen Jolien v*n Beylen is offline
Registered User

Ik vind dat gezonde voeding in ons land wel al hard naar voor wordt geschoven. Je kan in de winkel niet meer naast de gezonde kookboeken kijken. Wat Hendrik zegt over bier, friet en chocolade vind ik een beetje onterecht. Ik denk dat we in België al lang niet meer alleen aan bier, friet en chocolade denken, maar dat ook wij heel hard bezig zijn met gezonde voeding. Ik denk dat voedingslabels plaatsen niet echt iets gaat veranderen aan het consumptiegedrag van de gemiddelde Belg. We kunnen momenteel op verpakkingen bijvoorbeeld ook de kcal, vetten en suikers al terugvinden. Dit weerhoudt veel mensen er ook niet van om een product te kopen. Ik denk dat iedere consument zelf moet beslissen wat hij/zij wil kopen en of hij/zij gaat voor gezonde of minder gezonde voeding. Dit lijkt me heel persoons- en situatiegebonden. Het lijkt me niet nodig om alle ongezonde producten uit de winkel te halen om zo de Belg gezonder te laten eten. Ik vind dat eens om de zoveel tijd ongezond eten wel moet kunnen.
Met citaat antwoorden