Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th April 2017, 23:04
Evelien.D*Winter Evelien.D*Winter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 74
Het is inderdaad een goede zaak dat er extra leerkrachten worden ingezet om leerlingen met gedragsproblemen en kleuters met het syndroom van down te begeleiden zodat zij ook goed zouden functioneren in het gewoon onderwijs. Aan de andere kant ben ik nog niet helemaal overtuigd dat leerlingen met beperkingen zich goed voelen in het algemeen onderwijs. Ik denk dat dit afhangt van de stoornis en de persoonlijkheid die het kind heeft, de klasgroep waarin het kind terecht komt en het zorgbeleid van de school. Ik vraag me af hoe een leerkracht voldoende ondersteuning kan bieden aan alle kindjes als er enkele kindjes zijn die extra zorgen nodig hebben. In het BUSO hadden scholen een heel team om kinderen met extra zorgen op te vangen en voldoende aandacht te geven. Voor leerkrachten wordt het in de toekomst een hele uitdaging om les te geven aan elk kind dat zich op een ander leerniveau bevindt. Ik vind het alvast een positieve stap dat minister Hilde Crevits meer middelen inzet om het M-decreet waar te maken maar ik stel mij de kritische vraag of dit voldoende is en of de kwaliteit van het onderwijs zou kunnen lijden onder het nieuwe systeem.
Met citaat antwoorden