Enkele post bekijken
  #3  
Oud 28th March 2017, 17:02
Amber.V*erhoeven Amber.V*erhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 75
Net zoals Stien vind ik het enorm spijtig dat we dit überhaupt moeten doen. Elke minuut wordt er een vracht met plastiek in de oceaan gelost, dit is schrijnend. Wij hebben deze aarde gekregen, maar ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat de mens niet capabel genoeg is om er zorg voor te dragen. We leven in een consumptiemaatschappij waar bijvoorbeeld een doos koekjes verpakt wordt, die verpakking zit dan weer in een verpakking,... en ergens onder al die verpakkingen zijn dan effectief de koekjes te vinden die op hun beurt ook verpakt zijn.
Er zijn in het verleden al meermaals artikels verschenen over gezinnen die heel ecologisch leven en slechts een x-aantal kilo per jaar aan afval hebben. Als zij dit kunnen, moet iedereen dit kunnen. Ik denk maar aan bijvoorbeeld een winkel waar niets verpakt is en waar je zelf de producten kan gaan halen en bewaren in herbruikbare dozen. Er moet wel degelijk iets veranderen aan de manier waarop wij consumeren en dingen produceren.
Ik vind het heel knap dat zoveel mensen zich toch inzetten voor een beter milieu en hopelijk, net zoals Stien al zei, sporen initiatieven zoals deze anderen aan.
Met citaat antwoorden