27th March 2017, 20:38
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb zeer gemengde gevoelens bij dit artikel. Uiteraard ben ik heel blij dat zo'n actie wordt georganiseerd en dat mensen op die manier toch bezig zijn met het milieu. Langs de andere kant is het heel jammer dat het zo ver moet komen voor men actie onderneemt. Het artikel zegt dat er elke minuut wel een vrachtwagenlading plastic in de oceaan belandt en ik denk dat weinig mensen beseffen hoe schadelijk dit is voor het milieu. Vissen sterven door plastic te eten, schildpadden geraken verstikt in plastic constructies in de zee, enzovoort. Het is dus niet enkel de vervuiling op onze stranden dat er toe doet. Ik ben echter zeer blij dat mensen zich bewuster worden van de opwarming van de aarde en het milieu. Natuurlijk kan je je wel bewuster worden van deze problemen, maar we kunnen uiteindelijk pas echt tevreden zijn wanneer er actie wordt ondernomen, wat hier het geval is. Je bent niet veel met een goede attitude als dit tot niets leidt.
Desalniettemin mogen we niet klagen. Each wave starts with just one drop. Verandering begint dus wanneer een persoon of een groep mensen ervoor kiest om er iets aan te doen. Dat is ook waarom ik zo blij ben dat deze organisatie zo'n acties organiseert, het is enkel zo dat we het groter probleem kunnen aanpakken.
|