Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st March 2017, 19:14
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
"Kinderen van vechtscheidende ouders zitten goed in hun vel"

Eigen mening:
Mijn ouders zijn ook gescheiden, net zoals Romy. Ze zijn gescheiden toen ik de leeftijd van ongeveer 7 jaar had. Er zijn veel jongeren die net zoals ons gescheiden ouders hebben en die het daar heel lastig mee hebben. Ik heb het geluk dat mijn ouders nog goed overeenkomen met elkaar en ze allebei een nieuwe vaste vriend(in) hebben en ze wonen in hetzelfde dorp. Dit maakt het voor mij zeer gemakkelijker om beide ouders evenveel te zien. Net zoals Romy aanhaalt, denk ik dat kinderen rond de leeftijd van 7 jaar en jonger weinig tot geen last ondervinden met het gegeven van scheidende ouders omdat ze niet anders kennen. Wanneer een kind van 10 jaar te horen krijgt dat zijn ouders gaan scheiden is dat wel even schrikken, zeker wanneer ze te horen krijgen dat er een nieuwe vriend of nieuwe vriendin is. Als de ouders goed overeenkomen dan is dat nog aangenaam voor het kind, maar als je begint te spreken over een 'vechtscheiding', dan kan ik mij heel goed voorstellen dat dat voor een kind op jonge leeftijd absoluut niet gemakkelijk is!
Met citaat antwoorden