17th March 2017, 21:52
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het grotendeels eens met de mening van Hendrik. Slapen is belangrijk omdat enerzijds je lichaam de opgedane indrukken van de dag verwerkt en anderzijds omdat je lichaam herstelt en tot rust komt. Dit zorgt ervoor dat we de volgende dag fris en fit zijn zodat we met een goed gevoel aan onze dag kunnen beginnen. Ik heb mijn bedenkingen bij de goede raad van Lize Spit om langer op te blijven in plaats van in je bed te gaan liggen. Ik denk dat als je dit volhoudt voor een paar dagen tot enkele weken je nog vermoeiender bent omdat je de slaap uitstelt. Ik ben van mening dat wanneer je altijd op hetzelfde uur gaat slapen en op hetzelfde moment opstaat je een stabiel bioritme creëert. Als je toch slaapproblemen zou ondervinden, zijn er tal van trucjes om toch in slaap te vallen. Wanneer deze methodes niet werken dan is een onderliggend probleem misschien de oorzaak van de slapeloosheid en kan je beroep doen op professionele hulp. Wat je zeker niet mag doen voor het slapengaan is je gsm of tablet checken. Het blauwe licht verstoort namelijk het slaapproces. Ik denk dat slaapmiddelen een laatste redmiddel zijn wanneer je niet kan slapen en dat dit in samenspraak moet gebeuren met een arts. Deze medicijnen zijn zeer verslavend en er treedt snel gewenning op waardoor ze voor een korte periode werken. Hierna heb je alleen maar grotere dosissen nodig om hetzelfde effect te bereiken. Het beste is dat je de slaappillen vermijdt. Als ik midden in de nacht zou wakker worden zou ik net zoals de slaapexperte opstaan. Ik zou mijn sportkleren aantrekken om bijvoorbeeld een kleine wandeling te gaan maken of een frisse neus te gaan halen. Hierna zou ik terug in mijn bed kruipen. Ik denk dat de resterende uren op die manier nog productief zijn en dat je toch nog voldoende uitgerust bent om de uitdagingen van de volgende dag aan te kunnen. Over het algemeen kunnen we stellen dat een goede nachtrust een grote invloed heeft op je functioneren van de daaropvolgende dagen.
|