16th March 2017, 22:47
|
Registered User
|
|
|
|
Bussen
Ik deel de mening van de 2 dames gedeeltelijk. De nieuwe regeling is wel degelijk een feit, wij Belgen moeten ons aanpassen aan deze zone en onze auto's moeten voldoen aan bepaalde voorwaarden om deze zone te mogen betreden. al bij al een goed initiatief vind ik zelf. Wat de bussen betreft betwijfel ik of de zone wel degelijk effect heeft. Wij Belgen moeten bij wijze van spreke een andere auto kopen of een forse boete betalen om deze zone te mogen binnenrijden, terwijl de vervuilende bussen ook de zone betreden. Ik begrijp dat het een flinke kost is om nieuwe bussen aan te kopen, zeker als de bussen 15 jaar meegaan. Maar is het niet logisch om aan hetzelfde zeil te trekken, en dan ook de zone voor alles en iedereen met vervuilende stoffen of vervuilende auto's of bussen af te sluiten? Het is alles of niets. Langs de andere kant ben ik niet akkoord met het feit dat er 'minder' vervuilende bussen komen voor in deze zone hun ronde te doen, en dat de 'vervuilende' bussen worden verbannen naar de zones buiten de LEZ. Hiermee in je niet de steun van de Belgen. Het probleem wordt enkel verlegd, we gaan op die manier de stad minder vervuilend maken, maar langs de andere kant ga je de andere zones sterker vervuilen door enkel de vervuilende bussen hier te laten rijden. Ik denk dat het belangrijk is dat we correct te werk gaan en iedereen over dezelfde kam scheren en geen uitzonderingen maken om zo conflicten en onduidelijkheden te voorkomen.
|