16th March 2017, 18:28
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het zeer begrijpelijk dat de CIA communicatiemiddelen van burgers hackt. Dit is uiteraard in sommige gevallen nodig voor de algemene veiligheid van de burgers. Desalniettemin hackt de CIA deze communicatiemiddelen wel op een zeer grote schaal, waardoor je de validiteit achter deze beslissingen in vraag kunt stellen.
Is het werkelijk nodig dat de CIA op zo'n grote schaal communicatiemiddelen hackt? Is het echt nodig dat ze bij zoveel mensen de legaliteit van hun acties in vraag stellen?
Uiteraard moet de CIA alles op alles zetten om de burger te beschermen tegen terrorisme, moorden, overvallen, enzovoort; maar ik vraag me soms wel af of er geen andere manieren zijn om dit te doen. Persoonlijk denk ik, na het lezen van dit artikel, dat niemand veilig is voor de CIA. De kans zit er in dat ze mijn smartphone al hebben gehackt, maar wat doet dit met het recht op privacy?
In de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat duidelijk dat ieder mens het recht op privacy heeft. Dit recht kunnen we ten zeerste in vraag stellen, wanneer we kijken naar de acties van de CIA. Ik vind persoonlijk dat de CIA bij elk communicatiemiddel dat ze hacken, moet kunnen argumenteren waarom ze deze smartphone of computer hebben gehackt. Wanneer deze argumenten niet voldoen, zouden er ook voor de CIA sancties moeten zijn.
|