15th March 2017, 22:33
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het grotendeels eens met Steven zijn mening. Ik vind het dan ook zeer aangenaam om te horen dat het aantal fietsers in Vlaanderen stijgt. Ik vraag me wel af of ze dit elk jaar in september meten, dit wordt niet vermeld in het artikel maar kan het resultaat natuurlijk wel beďnvloeden. Ik vind het horen van dit cijfer toch positief in een tijd waar er vaak zaken over onze gezondheid in de media komen. We eten te veel suiker, we sporten te weinig, we eten te veel fastfood, enzovoort. Ik vind dat je vandaag de dag vaak in aanraking komt met de twee uitersten in dit verhaal. Ofwel kom je in contact met jonge meisjes en jongens die lijden aan een eetstoornis waardoor ze steeds magerder willen zijn. Langs de andere kant zie je het grote contrast met de personen die lijden aan obesitas als gevolg van ongezond eten. De laatste tijd is er in de media al wel een verandering op vlak van gezond eten. Hier wordt meer aandacht aan besteed. Enkel en alleen eten is niet voldoende, we moeten ook bewegen. Met de fiets naar het werk of een paar zaken gaan halen in het dorpswinkeltje is al een goed begin. Ik sluit me dan ook aan bij Steven zijn verhaal als hij zegt dat de zone dertig tijdelijk moet worden doorgevoerd. Je moet het andere verkeer niet gaan ophouden omdat er een lichte stijging is bij het fietsverkeer. Ik pleit wel zeker voor veiligere fietswegen/fietspaden. Ik persoonlijk mag vaak niet met de fiets op pad omdat ik langs wegen moet rijden waar geen fietspad/fietssuggestiestrook aanwezig is. Dit is jammer want ik rijd graag met de fiets. Door ongeruste ouders zal ik minder met de fiets rijden en sneller de auto nemen, wat weer slechter is voor het milieu. Ik denk dat we op vlak van mobiliteit moeten blijven evalueren. Als we dat blijven doen, geloof ik in een blijvende stijging van dit cijfer.
|