15th March 2017, 21:33
|
Registered User
|
|
|
|
Ik deel de mening van Cédric. GAS-boetes of administratieve boetes vind ik ook een drastische maatregel. Vandaag las ik een artikel op de website van Klasse. In dit artikel geeft de directeur van het Gentse KTA MoBI aan welke maatregelen zij getroffen heeft om ouders aan te zetten om naar het oudercontact te komen. De school zorgt voor verschillende toonmomenten, waarbij de leerlingen hun werk rond bepaalde thema's kunnen tonen. Er wordt ook een infoavond voor ouders van nieuwe leerlingen georganiseerd.
Dit artikel deed mij inzien dat je op een andere manier meer betrokkenheid van de ouders kan creëren. Ik vind dat scholen zich meer moeten inzetten op de ouderbetrokkenheid door in plaats van een straf te geven, de ouders eigenlijk meer te betrekken in het schoolgebeuren.
Als ouders zich meer welkom voelen in de school en ook een beter beeld krijgen van de school, gaan zij zich comfortabel voelen om naar een oudercontact te komen.
Ik besluit dus dat GAS-boetes overdreven zijn en dat de overheid zich meer moet inzetten in andere maatregelen, zoals de scholen inzetten.
Bron van het artikel op Klasse.be: https://www.klasse.be/78270/ouderbe...eve-connotatie/
|