13th March 2017, 22:13
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met Hanne. We kunnen namelijk niet ontkennen dat sociale media een steeds grote rol speelt in ons leven. Zowel bij de jongere als de oudere generatie zien we dit terugkomen.
Persoonlijk vind ik dat sociale media zowel een positieve als een negatieve kant heeft. Sociale media zoals Facebook maakt de afstand tussen mensen kleiner. Hierdoor is het vaak makkelijker om contact te houden met vrienden die verder weg wonen, af te spreken voor groepsopdrachten enzovoort.
Langs de andere kant zorgt sociale media ook vaak voor een grotere afstand tussen mensen. Ik denk hierbij aan mensen die samen op café zitten, maar niet met elkaar communiceren. Ze hebben enkel oog voor hun gsm... Ik vind dit erg jammer om te zien.
Ik begrijp dat jongeren deze weg gebruiken om contacten te leggen met andere, omdat ze zich onzeker voelen om afgewezen te worden. Toch denk ik dat wij nu eenmaal steeds asocialer worden door het gebruik van onze gsm. Ik geloof dat voor sommige sociale media een echte 'verslaving' kan zijn.
|