Enkele post bekijken
Oud 12th March 2017, 20:12
Graylan.B*oeckx Graylan.B*oeckx is offline
Registered User

De sociale media is de afgelopen jaren heel belangrijk geworden in het dagelijkse leven van de jongeren. Als je er niet in volgt, dan val je als het ware uit de boot. Ik moet eerlijk toegeven dat sociale media ook voordelen met zich heeft meegebracht. Zo kan je gemakkelijk korte contacten houden of afspreken met je vrienden. Maar ik vind niet dat een relatie mag steunen op een puur virtueel gesprek.
Steeds vaker hoor ik dat er relaties beginnen of lopende zijn via de sociale media. Dit vind ik dan weer een fout beeld. Het is belangrijk dat jongeren ook los kunnen komen van hun computer of smartphone en de confrontatie kunnen, maar ook durven aangaan. Jongeren moeten als het ware in het echte leven hun mannetje ook kunnen staan.
Zelf ben ik dus van mening dat Facebook gezorgd heeft voor gemakzucht, de drempel om met iemand te praten is inderdaad lager geworden. Toch vind ik dat er ergens een grens moet getrokken worden. Sommige materie kan namelijk niet virtueel besproken worden. Het overbrengen van emoties kan naar mijn mening niet gebeuren via sociale media, hoewel dit in het echte leven wel kan.
Met citaat antwoorden