Enkele post bekijken
Oud 12th March 2017, 16:37
hendrik.v*ndyck hendrik.v*ndyck is offline
Registered User

Eigen mening:

Ik ga akkoord met Arne over het feit dat Turken die hun hele leven in een land buiten Turkije wonen niet mogen stemmen in Turkije. Deze mensen hebben ervoor gekozen om hun leven verder te zetten in een ander land, en mogen dus geen inspraak hebben over beslissingen die worden gemaakt in een ander land. Ik vind het ook vreemd dat de Turken electorale campagnes gaan voeren in het buitenland terwijl in de Turkse wetgeving staat dat dit niet toegelaten is. Langs de andere kant vind ik het wel belangrijk dat de vrije meningsuiting moet worden gerespecteerd. Iedereen mag zijn/haar mening verkondigen. Het verbieden van een persoon om een toespraak te houden voor een groep mensen vind ik verkeerd. Dit zorgt enkel voor meer tegenstrijdigheid. Het feit dat Nederland de toespraak van de Turkse minister heeft verboden, speelt ook enkel in het voordeel van Erdogan. Men geeft ook aan dat men door veiligheidsredenen de toelating van de Turkse minister heeft afgezegd omdat men bang was dat de openbare orde verstoord zou worden. Volgens de wet mag je dit ook doen. Helaas zorgt juist deze afzegging ervoor dat mensen op straat gaan protesteren en de politie genoodzaakt is het waterkanon te moeten inzetten om deze groep in de hand te houden.
Met citaat antwoorden