10th March 2017, 10:14
|
Registered User
|
|
|
|
‘Een kleine prikkel kan de bewustmaking van mensen versterken’
Ik denk dat die "kleine prikkel" voor sommige ouders echt wel nodig is. Of een GAS-boete, het juiste middel is laat ik in het midden.
Waar ik wel van overtuigd ben is, dat het oudercontact essentieel is om de schoolloopbaan van het schoolgaande kind te kunnen volgen.
IK deel de mening van Cédric niet helemaal. Ook al presteren leerlingen goed, werken de leerling goed mee en zijn de punten goed, denk ik dat een oudercontact wenselijk en zinvol is. Het is belangrijk om te weten waar zoon of dochterlief mee bezig is. Het contact tussen de ouders en de leerkracht en met uitbreiding van de school mag dus niet ontbreken. Ik ben ervan overtuigd dat een oudercontact nuttig is en zo de betrokkenheid van de ouders naar het schoolgebeuren vergroot.
Ik denk dat alle partijen er beter van worden.
‘Het is een repressief signaal, terwijl oudercontact volgens ons zou moeten worden gestimuleerd vanuit de interesse van de ouders in de schoolloopbaan van de kinderen.’
In sommige scholen is dat echt een probleem, ouders die nooit naar een oudercontact komen. Dus van mij mag er gerust een "kleine prikkel" komen.
Een boete, overdreven? In heel veel gevallen wel, maar wat doe je of wat heb je nog achter de rug? Op de knieën vallen en smeken of ze alstublieft wat interesse tonen in de schoolloopbaan van hun kind?
|