4th March 2017, 13:13
|
Registered User
|
|
|
|
Met de fiets naar het werk rijden heeft naar mijn mening vele voordelen. Zo doe je iets voor het milieu (het verminderen van uitstoot), bespaar je geld op brandstof, vermijd je files én werk je aan je conditie/gezondheid (en hoef je dus 's avonds na je werkdag niet meer naar de fitness). Bovendien krijg je je er een fietsvergoeding bovenop! Net als Lena, vind ik dat het beter is om met een elektrische fiets naar het werk te rijden dan met een auto. Volgens mij is deze fiets trouwens een extra stimulans: buiten te voordelen die ik in het begin heb opgesomd, komt er nog bovenop dat je sneller naar het werk rijdt én je niet bezweet aankomt. Ik schrik er niet van op dat mensen minder met het openbaar vervoer rijden. Het openbaar vervoer komt zelden op tijd (zeker wanneer je de bus neemt) en je kan er vaak niet op rekenen (door een staking bijvoorbeeld). Daardoor kan je dus vaak te laat aankomen op je werk, en dat apprecieert de werkgever niet. Ik vind het wel goed dat er werkgevers zijn die een deel van het bus/treinabonnement terugbetalen. Zo stimuleer je je werknemers door meer met het openbaar vervoer te gaan.
|