3rd March 2017, 14:57
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad belangrijk om je te houden aan bepaalde gedragsregels wanneer je gaat solliciteren. Het verbaast mij echter ook dat er rond etiquette een heel boek is geschreven waarin alles tot in de puntjes beschreven staat. Ik denk dat dit enkel iets is dat geraadpleegd hoeft te worden wanneer men in contact komt met belangrijke/hoge gasten, zoals bijvoorbeeld staatshoofden, ministers, CEO's,... De basisregels zouden door iedereen gekend moeten zijn en gebruikt moeten worden zowel thuis, in groep, als op de werkvloer, zoals Melissa reeds aanhaalde. Met het feit dat mensen uniek willen zijn en dit willen tonen via kledij, piercings en tattoos ben ik deels akkoord. Wanneer het bedrijf of de instelling waarbij je gaat solliciteren zich hier niet in kan vinden, nemen ze je vaak niet aan. Ik vind dat die taboe anno 2017 stilaan doorbroken mag worden. Toch vind ik het belangrijk dat sollicitanten zich houden aan de regels van de bedrijven, al zouden deze soms ietwat versoepeld moeten worden om met de tijd mee te kunnen gaan.
|