Enkele post bekijken
  #2  
Oud 1st March 2017, 19:28
Evelien.D*Winter Evelien.D*Winter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 74
Ik ben het grotendeels eens met de mening van Romy. Ik denk dat de actie een duidelijk signaal heeft gegeven namelijk dat alcohol niet nodig is om gezonder te leven en plezier te maken. Ik hoop dat de mensen die meegedaan hebben aan de actie deze trend ook gaan verderzetten en dat ze in het algemeen hun alcoholgewoontes gaan aanpassen. Hierdoor heeft de actie op langere termijn een groot effect en blijft het niet enkel bij één maand geen alcohol drinken. Aan de andere kant is het jammer dat de horeca hier niet op voorbereid was. Daardoor is bij sommige cafés de omzet in die maand sterk gedaald. De organisatoren van de campagne hadden kunnen overleggen met de horecazaken zodat zij op de hoogte waren en de tijd hadden om hierop in te spelen door bijvoorbeeld meer alcoholvrije drankjes te voorzien. Ik denk dat wanneer volwassenen het goede voorbeeld geven en meedoen met de actie jongeren gestimuleerd worden om ook minder alcohol te drinken. Hierdoor beseffen ze dat alcohol niet noodzakelijk aanwezig moet zijn om zich te kunnen amuseren.
Met citaat antwoorden