Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th December 2016, 14:28
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Papieren voorschriften, oude doktersbriefjes en SIS-kaart verdwijnen in 2017

Langs de ene kant ben ik, net zoals Jirka, voorstander van de digitalisering. Doktersbriefjes en voorschriften brengen inderdaad vaak een hele papieren rompslomp met zich mee. Wanneer alles gebeurt via de digitale identiteitskaart, is dit voor heel veel mensen een pak makkelijker. Langs de andere kant vind ik dat er in dit systeem maar weinig rekening wordt gehouden met mensen die absoluut niet mee zijn met het digitale tijdperk. Ik denk hierbij aan bejaarden. Mijn eigen grootvader bijvoorbeeld, heeft thuis wel een computer staan, maar kan hier zonder mijn hulp niet echt goed mee werken, laat staan dat hij een eID-reader heeft. Bovendien houdt hij nog graag alles bij in dikke kaften in zijn bureau. Voor hem is het nieuwe systeem dus niet echt een verbetering. Ook arme gezinnen die geen computer hebben, worden door dit systeem benadeeld. Ik vind dan ook dat men een geleidelijke overstap moet maken naar het digitale systeem en voorlopig de keuze voor papier of digitaal nog bij de patiënt moeten leggen.
Met citaat antwoorden