Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th December 2016, 00:29
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
"Ik heb zelf al enkele keren gehad dat ik zo op de baan aan het focussen was, dat ik niet meer op mijn snelheid lette. Als er op dat moment een flitspaal was, dan had ik een boete gehad."

- Dit vind ik erg om te lezen, aangezien je wel effectief op je snelheid moet blijven letten, ook wanneer je te gefocust bent op de weg.

Betreffende het artikel, vind ik het zeker ook wel een meerwaarde dat er meer geïnvesteerd wordt in de trajectcontroles. Ik ben het er ook mee eens dat het dodelijke aantal verkeersongevallen drastisch zal verlagen. Wat ik wel merk, is dat er ook vaak wel een trajectcontrole aanwezig is, maar dat deze niet eens aangesloten is (bv. Kasterlee). Hierdoor vertragen automobilisten ook, zeker degene die hier niet op een geregelde basis langsrijden. Degene die er natuurlijk dagelijks voorbij komen, zoals mezelf, weten ook dat deze trajectcontrole niet werkt. Dit is zo ook bij flitspalen. Vaak staan deze gepositioneerd langst de weg, maar zit er geen camera in het toestel, omwille van besparingen of het bezitten van te weinig camera's.

Zeker de controles langst de snelwegen zullen ervoor zorgen dat de bestuurders hier op hun snelheid gaan letten. Vaak is het zo dat je voorbij wordt gestoken als je aan de maximumsnelheid zit, en dit is zoals we allemaal weten 120 km per uur. Er zijn zelfs wagens die voorbij 'vliegen' op deze wegen, tegen een snelheid van laat ons zeggen 140-150 km per uur. Deze bestuurders kunnen voor gevaar zorgen op de snelwegen.

Ik vind persoonlijk trajectcontroles ook het efficiëntst van de twee. Trajectcontroles zorgen dat er inderdaad, zoals Robin ook aangaf, op een gans traject gekeken wordt naar de snelheid. Dit zorgt ervoor dat mensen zich op een gegeven traject aan de toegelaten snelheid houden. Bij flitspalen komt het vaker voor dat mensen op hun rem gaan staan, totdat ze ver genoeg weg zijn van de flitspaal. Hierna geven de bestuurders dan terug extra gas om sneller te rijden. Dit is dus enkel op dat punt effectief, en niet over een heel traject.
Met citaat antwoorden