26th December 2016, 15:12
|
Registered User
|
|
|
|
In België drinken we veel alcohol. Dit is algemeen geweten. Ons bier behoort natuurlijk tot het beste van de wereld. Toch komen er ook veel negatieve berichten over alcohol in het nieuws. Ik kan het me goed voorstellen dat veel dokters en verpleegkundigen een afkeer krijgen van alcohol. Ze weten wat een glaasje te veel allemaal niet kan veroorzaken. Ik denk dat veel ouders bang zijn wanneer hun kinderen uitgaan. Stel dat je een telefoontje ontvangt dat je zoon of dochter in het ziekenhuis is beland met een alcoholvergiftiging. Uit de getuigenissen van de verpleegsters blijkt dat veel jongeren er zelfs voor kiezen om hun ouders niet op te laten bellen. Ze zijn bang voor de reactie die ze zullen krijgen. Achteraf gezien zijn de jongeren natuurlijk niet echt trots op hun overmatig alcoholgebruik. Een keer je begonnen bent met drinken, is het moeilijk om te stoppen. En wat maakt nu dat ene glaasje extra?
Don't drink and drive! Dit is iets waaraan ik mezelf altijd houd. Kijk maar naar het verhaal van de vader met zijn dochters. Je moet maar een keer je concentratie verliezen. Dat concentratieverlies kan grote gevolgen hebben die je leven verder zullen betalen. Ik denk dat dit iets is dat je je hele leven meedraagt. Denk dus eerst goed na of dat extra glaasje alcohol dit allemaal waard is.
|