26th December 2016, 14:05
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan me zeker vinden in de mening van Melissa. We zien tegenwoordig al een sterke vooruitgang als we kijken naar dronken met de auto rijden. Jongeren zijn tegen het rijden met de auto als iemand al een glaasje gedronken heeft. Ouderen kijken hier veel minder naar. Wanneer ze één, twee of drie glaasjes gedronken hebben, vinden ze zichzelf nog bekwaam om met de auto te rijden, ook al kan dit zware gevolgen hebben. Ik denk dat de druk onder de jongeren de reden is dat ze niet meer rijden als ze alcohol hebben gedronken. De jongeren zouden deze druk ook moeten uitvoeren als het gaat om alcohol drinken op een feestje. Het comazuipen zou, naar mijn mening, kunnen verholpen worden door een grotere druk door vrienden. Wanneer een generatie hier weer een andere mening over hebben, zal dit sterk kunnen veranderen. Onder het spreekwoord: 'samen uit, samen thuis' zit toch ook een beetje zorg dragen voor elkaar en samen blijven. Een watertje gaan aanbieden wanneer we zien dat een vriend of vriendin al genoeg alcohol op heeft, is bij mijn vriendengroep dan ook geen uitzondering. Wanneer je samen vertrekt, zorg je ook dat je samen thuis komt en wil je niet de ouders van een vriend of vriendin moeten opbellen om te zeggen dat ze je vriend of vriendin in het ziekenhuis kunnen ophalen.
|