26th December 2016, 11:39
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind me ook meer in de mening van Sharon. Het internet is al lang een 'gevaarlijke' plek voor zij die niet weten hoe ze moeten werken met het internet. Je kan je heel makkelijk beschermen tegen de 'oh-zo-gevaarlijke' hackers door na te denken over wat je downloadt en bewust te zijn van je internetgedrag. Het is voor mij meer een kwestie van te sensibiliseren dan te blokkeren. Phishingmails zijn bijvoorbeeld onvermijdelijk. Iedereen krijgt er ooit wel eens mee te maken. Het spijt me dat ik het zo moet zeggen, maar als je daar vandaag de dag nog intrapt, dan heb je jarenlang onder een rots geleefd.
Dan is er nu het nieuw idee om 'fake news' te verbannen van sociale media. Dit gaat het internet voor mij een meer beangstigend platform maken. Het is eerder een politieke zet dan iets anders. In de afgelopen maanden kwam veel van het nepnieuws van de grootste kranten zelf waaronder New York Times, BBC, CNN, enz. Deze kranten waren zo 'biased' dat ze feiten en woorden verdraaiden om hun politieke agenda door te drukken. Allemaal goed en wel, maar het spijtige is, is dat juist zij andere nieuwsplatformen op de vingers tikken.
|