Enkele post bekijken
Oud 25th December 2016, 18:43
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User

Ben Weyts en François Bellot bereiken akkoord over voorlopige rijbewijzen

Ik ben het niet helemaal eens met wat Hanne en Valerie zeggen omtrent het laten verlopen van een voorlopig rijbewijs. Ik denk dat het zeker waar is dat enkele jongeren hun voorlopig rijbewijs laten verlopen door omstandigheden (studeren, ziekte, …), maar een voorlopig rijbewijs is drie jaar geldig, zijn er dan zoveel jongeren die in drie jaar geen tijd vinden om te oefenen? Ik ken bijvoorbeeld mensen die hun voorlopig rijbewijs gehaald hebben in de middelbare school omdat het goedkoper was, maar ze deden er nadien niets mee omdat ze geen zin hadden om te oefenen. Ik begrijp dan niet waarom ze in de eerste plaats hun voorlopig rijbewijs wilden behalen. Wanneer je jouw voorlopig rijbewijs wil behalen, moet je hier zelf volledig achter staan en nadien ook oefenen om je vast rijbewijs te halen. Ze zouden hier beter over moeten nadenken alvorens ze eraan beginnen.

Ik ben het wel eens met Hanne en Valerie omtrent de afschaffing van de wachttijd. Ik begrijp namelijk ook niet waarom ze dit in de eerste plaats hebben ingevoerd. Wat wilden ze hier eigenlijk mee bereiken? Drie jaar is echt een absurd lange tijd. Zoals Hanne zegt kan er in drie jaar veel gebeuren. Je kan bijvoorbeeld jouw voorlopig rijbewijs behalen, maar dan geen tijd hebben door het studeren. Na het studeren hebben velen dan een rijbewijs nodig voor hun werk, maar als ze dan hun voorlopig rijbewijs hebben laten verlopen, moeten ze drie jaar wachten en kunnen ze misschien de job ontlopen. Het is natuurlijk wel een beetje hun eigen schuld, maar ze worden zoals Valerie en Hanne al gestraft met het opnieuw behalen van hun voorlopig rijbewijs.

De wachttijd mag naar mening dus verdwijnen (of verkort worden), maar ik vind wel dat jongeren ervan bewust gemaakt moeten worden dat ze niet onnodig hun voorlopig rijbewijs moeten gaan behalen en er dus beter over moeten nadenken.
Met citaat antwoorden