![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
23rd December 2016, 02:26
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie op: Stijgende energiefactuur kan mensen in armoede duwen
Naast het feit dat meerdere mensen hierdoor in de armoede terechtkomen, blijven de mensen die al in armoede leven daar ook zitten. Ik ben ervan overtuigd dat mensen die in armoede zitten wel de moeite willen doen om daar uit te geraken. Het is echter jammer dat die kans hen wordt ontnomen door allerlei kosten die steeds hoger en hoger oplopen. Mensen die een job hebben en alsnog in de armoede leven bijvoorbeeld moeten nog meer geld afgeven en dat terwijl de lonen niet stijgen. Ik heb dit altijd al oneerlijk gevonden. Er moet gezocht worden naar een beter evenwicht. In dit artikel gaat het over iets dat mensen echt wel dagelijks nodig hebben. Ik hoor ze al denken: 'Nog meer besparen? Dat kan toch niet meer.' Neen, dat kan niet meer, vind ik. Nog minder van iets gebruiken, die ene keer dat je al eens koekjes gaat halen in de winkel voor je kinderen zal je nu achterwege moeten laten. Deze mensen willen ook hun kinderen gelukkig maken en hierdoor worden ouders ongelukkig alsook hun kinderen. Dit zorgt nu eenmaal voor spanningen en niet elk kind kan dit soort situaties begrijpen. Zorg er gewoon voor dat het eerlijk blijft voor iedereen. Zorg ervoor dat er mensen uit de armoede geraken in plaats van er meer in te duwen.
|