Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2016, 21:17
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User

Geen asfalt, maar zonnepanelen als rijweg

Ik sluit mee aan bij de mening van Hendrik. Ook ik heb bedenkingen bij het gebruik van zonnepanelen als rijweg. Net zoals Hendrik al zei, zorgen auto's voor schaduw. Ik betwijfel dus sterk of deze zonnepanelen rendabel zullen zijn. Zeker op snelwegen, waar al wel eens files kunnen staan, lijkt het me geen goed idee om zonnepanelen te installeren. Als ze dit idee toch willen uitproberen, kunnen ze dit volgens mij beter doen op veldwegen waar amper verkeer over rijdt. Op die manier vangen de zonnepanelen veel meer zon op. Maar zelfs dan blijf ik me vragen stellen bij het initiatief. We zien het namelijk, zeker in België, vaak genoeg: putten en barsten in het asfalt. Door weersomstandigheden en het verkeer, gaat zelfs een sterk materiaal als asfalt stuk. Ik denk dat zonnepanelen een pak minder stevig zijn dan asfalt en dus ook nog een pak sneller kapot zullen gaan. Zonnepanelen zullen dus nog sneller vernieuwd moeten worden dan asfalt. Bovendien zijn zonnepanelen volgens mij ook een stuk duurder dan asfalt, wat ervoor zal zorgen dat de kosten al snel zullen oplopen. Ik denk dan ook dat men beter naar andere, betere initiatieven zoekt om groene energie op te wekken.
Met citaat antwoorden