Enkele post bekijken
Oud 19th December 2016, 21:42
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck

Ik kan me aansluiten bij de mening van Elien. Hoewel ik denk dat er wel meerdere mensen aan de rand van de samenleving leven in het slachtoffer worden van discriminatie omdat ze te weinig beschermd worden door de wet, denk ik dat er hier wel meer gedaan kan worden. Daarom dat ik me ook kan vinden in dat actieplan. Als mensen zich niet goed voelen in hun lichaam, gun ik hen die kansen en mogelijkheden om zich om te vormen tot wie ze graag willen zijn. Komen daar operaties bij kijken, geen enkel probleem. Onze generatie en de generaties die ons zullen opvolgen, zullen niet meer raar opkijken naar transgenders. Maar ik kan ergens ook wel begrijpen dat mensen zoals mijn ouders en mijn grootouders idie nog uit een warm katholiek nest komen, hier wel wat moeilijkheden mee ondervinden. Ik zeg dat ik het kan begrijpen dat ze het daarmee moeilijk hebben, maar dit wil niet zeggen dat ze deze mensen mogen marginaliseren en discrimineren. Transgenders komen vaak negatief in het beeld. Ze eisen te veel aandacht, ze willen opvallen, ... enzovoort. Daarom kan ik net als Elien besluiten dat ik blij ben met dit artikel. Voor mij mag het dus nog verder gaan. Gelijke rechten, meer bescherming tegen discriminatie, ... Er moet zeker iets aan gedaan worden en niet alleen bij transgenders maar ook bij andere groepen die zich aan de rand van de samenleving bevinden.
Met citaat antwoorden