Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th December 2016, 11:34
Annelies H*nssens Annelies H*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: B*erse
Posts: 80
Het is goed dat minister Weyts denkt aan het welzijn van de dieren. Het is jammer dat door dat klein beetje sfeer dat vuurwerk brengt, sommige dieren moeten sterven.
Ik associeer nieuwjaar meteen met vuurwerk. Het zorgt dat mensen samen op straat komen en een gezellig babbeltje doen met elkaar. Toch heeft minister Weyts gelijk dat we meer moeten nadenken over hoe en waar we dat vuurwerk afsteken. Het lijkt me dan ook een goed idee om in een gemeente één centrale plek te maken waar vuurwerk kan afgestoken worden. Dit lijkt me veel beter voor de veiligheid van dieren, mensen en gebouwen. Brandweermannen en politie kunnen dan een oogje in het zeil houden en het is dan misschien mogelijk om enkel mensen met kennis van zaken het vuurwerk te laten afsteken. Persoonlijk vind ik dat privaat vuurwerk verboden zou mogen worden. Elk jaar opnieuw worden er gevallen gemeld waarbij mensen of dieren gewond geraken of gebouwen die vuur vatten door een verdwaalde vuurwerkpijl. Door strengere regels rond het afsteken van vuurwerk, kan het nieuwe jaar misschien minder spetterend, maar wel veiliger worden ingezet.
Met citaat antwoorden