18th December 2016, 23:22
|
Registered User
|
|
|
|
Ik volg de reacite van beide collega's. En toch vind ik dit ook weer een dubbel gegeven. Het is zoals ze beiden al aangekaart hebben, het feit dat de politie al zovele jaren onwettige dingen uitstuurt en hier zelf niet van op de hoogte is (denk ik dan?), is iets wat me toch dwarszit. Misschien wisten ze wel dat het helemaal niet zuiver was? Toch is het zo dat zelfs op hoger niveau er geen stappen werden ondernomen hiervoor. Het feit dat ze nu de boetes willen doen vervallen, is ook weer dubbel. De overtredingen zijn gemaakt, dus moeten ze in mijn ogen betaald worden. Hoe komt het dat het zolang heeft kunnen aanhouden? Ik denk dat we hiervoor moeten kijken naar het feit dat dit een aanvaard gegeven is. Als je overtredingen maakt, moet dit bestraft worden. Iedereen accepteert zijn of haar straf, want hij of zij weet dat er een fout gemaakt is en dat ze hier zelf verantwoordelijk voor zijn.
Privacy is inderdaad een belangrijk gegeven dat vandaag de dag steeds meer op de proef wordt gesteld. Het is zo dat wij, als mensen, privacy belangrijker en belangrijker vinden. En toch zijn we ons er vaak niet van bewust wat ze van ons weten. (zie http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=65242). In deze post staat letterlijk dat er vandaag de dag op ongeveer de helft van de geteste websites wel degelijk malware of iets dergelijks aanwezig is. Deze virussen zorgen ervoor dat ze onze gegevens stelen door kwaadaardige software te installeren op onze systemen. Het grootste deel van ons, gebruikers, heeft een gratis antivirus of wil hiervoor helemaal niet betalen. Dat zorgt ervoor dat de systemen makkelijker omzeilt kunnen worden, aangezien de cybercriminelen ook aan de gratis versies kunnen geraken.
|