16th December 2016, 17:00
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals Magalie ben ik van mening dat je niet drinkt en rijdt. Zelf drink ik zelfs geen slokje wanneer ik weet dat ik moet rijden. Veel mensen denken: ik drink maar één glaasje, maar drinken er uiteindelijk toch meerdere. Wanneer je rijdt, ben je verantwoordelijk voor de levens van anderen: niet enkel van de mensen die meerijden met jou (en je hun leven toevertrouwen), maar ook voor dat van de andere weggebruikers. Je hoort heel vaak dat mensen worden aangereden door automobilisten die onder de invloed waren van alcohol. Dit vind ik zo oneerlijk, zeker omdat de slachtoffers meestal zelf geen enkele schuld hebben in deze situaties. Ik beeld mij steeds in dat dit met iemand van mijn familie zou gebeuren, daarom maakt dit onderwerp mij meestal kwaad. Oudjaar is uiteraard altijd wel moeilijk, omdat veel mensen dan ergens naartoe willen gaan om te feesten. Meestal is er geen mogelijkheid om te blijven slapen, dus moet er iemand naar huis rijden. Ik bevind mij die nacht liever toch niet op de baan, omdat er toch altijd mensen zijn die onder de invloed van alcohol achter het stuur kruipen, wat ik ongelooflijk belachelijk vind. Als je op voorhand zegt dat je gaat rijden, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen en niet drinken.
|