Enkele post bekijken
  #2  
Oud 13th December 2016, 23:51
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Ik ga gedeeltelijk akkoord met de mening van Maud, want ik denk dat dit eigenlijk wel een heel goed idee is. Natuurlijk moet deze coördinator wel de juiste bedoelingen hebben. Wanneer men dan met de juiste instelling aan de slag gaat dan denk ik dat dit echt een succes kan worden. Het probleem is vaak dat ouders hun kind niet graag naar een vreemde omgeving sturen, maar dan denk ik dat we vanuit het perspectief van een brede school moeten denken. de deuren van de school zouden eigenlijk al voor de eerste schooldag moeten opengemaakt worden. Ik denk dat het interessant zou zijn, moesten de kleuters en hun ouders al voor de eerste schooldag in contact komen met elkaar. Ik denk maar aan activiteiten die door de school georganiseerd kunnen worden en waar iedereen al eens aan kennismaking kan doen. Kennismaking met elkaar, maar ook met de juf en meester en met de school zelf. Ik vermoed dat ouders de omgeving dan ook meer zullen vertrouwen. Zij weten met wie hun kind in contact zal komen en dat zal hen volgens mij ook voor een deel geruststellen. Hierdoor denk ik dat ouders hun kinderen dus sneller naar de kleuterschool zullen sturen.
Met citaat antwoorden