Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th December 2016, 20:53
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Meer meldingen van dierenverwaarlozing

Ik vind het erg goed dat dierenwelzijn meer onder de aandacht wordt gebracht en dat er nu meer meldingen zijn van dierenverwaarlozing en -mishandeling. In mijn ogen is het mishandelen of verwaarlozen van een dier even erg als het mishandelen of verwaarlozen van een mens. Dat mensen die zich hieraan bezondigen een pv krijgen, vind ik dan ook al een stap in de goede richting. Naar mijn mening mag dierenmishandeling en -verwaarlozing echter even zwaar bestraft worden als het mishandelen of verwaarlozen van mensen. Geldboetes of zelfs gevangenisstraffen vind ik bij zware gevallen van mishandeling en verwaarlozing zeker niet overbodig.

Ook de VUB komt op dit moment in opspraak vanwege dierenmishandeling. GAIA heeft namelijk undercoverbeelden vrijgegeven van dieren die duidelijk onnodig lijden en van onderzoekers die levende dieren in stukken knippen. Ik snap dat nieuwe medicijnen getest moeten worden en dat dieren de enige manier zijn om dit ook daadwerkelijk te kunnen doen. Dieren onnodig laten afzien en afslachten, mag echter niet de bedoeling zijn. In België bestaat hier bovendien een strenge wetgeving over. Vandaag heb ik vernomen dat de VUB de komende drie maanden geen nieuwe dierproeven mag opstarten en dat ze vanaf nu ook regelmatig onaangekondigde controles zullen krijgen. Ik ben blij dat er maatregelen getroffen worden tegen het overtreden van deze wet en ik hoop dat dit een duidelijk signaal is naar alle instanties die dierproeven uitvoeren.
Met citaat antwoorden