6th December 2016, 17:20
|
Registered User
|
|
|
|
Onrust bij leerkrachten over 22-urenweek
Eigen mening: Persoonlijk vind ik dit helemaal geen slecht idee. Ik sluit me aan bij de mening van Amina. Er kan op deze manier bespaard worden zonder dat de school moet inboeten aan werkingsmiddelen. Ik vind het, tegenover Nele, net niet logisch dat leerkrachten van de derde graad minder werken. In de eerste en tweede graad zijn de leerinhouden misschien 'minder moeilijk' dan in een derde graad, maar moet er in de eerste en tweede graad niet veel meer rekening gehouden worden met didactiek (wat dan weer meer tijd vergt om uit te werken)? Ik geef als toekomstige leerkracht PAV - Economie ook les in een derde graad, zonder masterdiploma. Binnen Economie is dat dan bedrijfsbeheer. Zijn deze leerinhouden dan zoveel minder moeilijk? Tevens heb ik klassen meerdere uren per week, wat ook weer veel meer voorbereiding vergt. Ik ben dus niet akkoord met het feit dat leraren met een masteropleiding twee uur minder per week moeten werken. Ik begrijp wel dat ze meer verdienen, ze hebben ook langer gestudeerd.
|