Enkele post bekijken
Oud 6th December 2016, 11:44
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User

Om het halfuur de benen strekken tijdens de les? Aan de KU Leuven kan het

Net zoals Quinten vind ik dit een zeer goed initiatief dat zich hopelijk over heel België gaat verspreiden. De gezondheid van leerlingen/studenten is zeer belangrijk en heeft naar mijn mening een groot effect op hoe je presteert tijdens de les. Wanneer je te lang moet zitten, moe bent of honger hebt, dan ga je minder aandacht hebben voor wat er tijdens de les gezegd wordt. Je gaat minder goed meewerken, je gaat bepaalde zaken niet opnemen of je gaat beginnen te praten. Dit is natuurlijk ook niet leuk voor de persoon die voor de klas staat, maar dit kan je snel oplossen door de leerlingen/studenten even rust te geven. Zoals ze in het artikel zeggen, kan je ze even de tijd geven om hun benen te strekken. Je kan ze bijvoorbeeld ook even de tijd geven om naar buiten te gaan en wat frisse lucht op te snuiven of ze iets laten halen om te eten of te drinken. Wanneer je als leerkracht/docent hieromtrent goede afspraken maakt, denk ik dat dit zeker een positief effect kan hebben op het verloop van de les en de gezondheid van de leerlingen/studenten.
Met citaat antwoorden