Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd December 2016, 10:22
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Stoppen met roken heeft ook na je 60ste nog zin

Zelf rook ik ook niet. Maar ik begrijp wel dat wanneer iemand altijd al gerookt hebt, het moeilijk is voor hen te stoppen. Verschillende mensen in mijn omgeving stoppen, maar hervallen nog binnen de week. Roken is heel gevaarlijk en schadelijk voor de gezondheid. Bovendien ook voor de personen rondom jou. Ik raad iedereen aan te stoppen met roken voor hun eigen bestwil, eender welke leeftijd. Het is nooit slecht om te stoppen. Maar als je stopt, doe het dan afbouwend. De dokter raadt zwangere vrouwen aan niet meteen te stoppen omdat je dan zenuwachtig wordt en dat is niet goed voor de baby. Maar dat is voor iedereen van toepassing. Wanneer je plots stopt, gaat de zin in roken sneller terugkomen dan wanneer je bewust afbouwt. Je leert steeds minder te roken. Al duurt dat proces van afbouwen maanden of zelfs jaren, uiteindelijk stop je en dat is het doel dat je wil hebben. Je krijgt er misschien een kick van wanneer je het doet, waarna het simpelweg een gewoonte wordt. Maar die slechte gewoonte brengt, zoals Anton vermeld heeft in zijn reactie, veel meer negatieve zaken voort dan positieve.

Ik vraag me wel af dat wanneer je al een slechte gezondheid hebt (longen, hart, ...) niet best blijft doorroken zoals daarvoor. Een abrupte stop zetten op die routine kan misschien slechte gevolgen hebben voor je gezondheid. Omdat je net zo zenuwachtig wordt. Heeft iemand daar een antwoord op?
Met citaat antwoorden