Enkele post bekijken
Oud 30th November 2016, 20:15
Elias.H*es Elias.H*es is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met Aaron. Allemaal goed en wel dat het gebruik van proefdieren baanbrekende resultaten kunnen opleveren, maar ten kosten van wat? Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen die-hard dierenrechtenactivist, maar proefdieren schaamteloos afslachten vind ik toch een brug te ver. Er is al veel geschreven en gezegd over proefdieren en of het gebruik ervan al dan niet ethisch verantwoord is, maar zoals elk debat-waardig onderwerp, zijn er altijd voor en tegenstanders. Het is toch niet ondenkbaar dat er geen consensus gevonden kan worden tussen de pro-proefdieren en de contra-proefdieren? Het is onbegrijpelijk dat in deze tijd van dierenrechten, Gaia e.d. nog steeds niet omgekeken wordt naar het welbevinden van die beesten. Zoals Aaron aankaartte is het inderdaad onaanvaardbaar dat zulke dieren, ook al zou het voor medische doeleinden zijn, leven in ongeziene omstandigheden.

Ik ben ook voorstander voor een onderzoek naar deze materie, ongetwijfeld zijn er nog instanties die het niet zo nauw nemen met hun proefdiertjes. Nu niet om moeilijk te doen, maar de werkwijze van Gaia kan echter ook in vraag gesteld worden. Undercover operaties opstarten lijkt mij niet de beste handelsmethode, maar zet wel het een en ander in het licht waar velen het gissen naar hebben. Zet zulke handelingen andere instanties niet aan om ook undercover te gaan en op eigen houtje zaken te gaan onderzoeken?
Met citaat antwoorden