Enkele post bekijken
Oud 8th January 2006, 15:00
Elke Van Loon Elke Van Loon is offline
If I'm ugly then so are you

Waarom niet?

Waarom zou men ze niet helpen? Ze zijn niet allemaal criminelen zoals vele denken... De meesten zijn op de vlucht voor dingen die in hun eigen land gebeuren die niet door de beugel kunnen. Ok we kunnen ze niet allemaal hier laten komen en niet allemaal helpen. Maar soms vraag ik me af of ze echt wel alles fatsoenlijk natrekken voor ze ze terugsturen. Een vriendin van geeft les aan allochtonen. Daarvan worden ook jongeren teruggestuurd. Zo is er ook een jongen waarvan de ouders voor zijn neus zijn doorgeschoten. Hij is samen met zijn broer kunnen vluchten. Nadien is hij die kwijtgespeeld. Hij kwam van Afghanistan en is gaan werken in Iran om zijn vlucht naar België te kunnen betalen. Omdat hij voor ons uit Iran komt, is hij geen politiek vluchteling en dus moet hij terug. Waar moeten zo'n mensen naartoe? Hier bij ons zou hij een toekomst hebben, wat heeft hij ginder zonder familie? Zo kent zij nog meer gevallen die ergens zijn ondergedoken omdat ze eigenlijk terug moeten. Dan vraag ik me af waarom je ze niet zou helpen. Dus mijn standpunt is ook echt wel dat het moet kunnen dat je ze helpt.
Met citaat antwoorden