Enkele post bekijken
Oud 29th November 2016, 12:42
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts

Ik vind het net als Wout een goede zaak dat deze ongezonde drankjes en tussendoortjes uit de school verdwijnen. Overgewicht bij kinderen wordt steeds een groter probleem en waar brengen ze meer tijd door dan op school of thuis? Het is dus belangrijk dat de school hierin haar verantwoordelijkheid draagt. Als ouders hun best doen door hun kinderen gezonde tussendoortjes mee naar school te geven, maar de kinderen kunnen de ongezonde tussendoortjes gewoon op school kopen, heeft de inspanning van de ouders weinig nut. Als de school deze niet meer aanbiedt, is de gezondheid van het kind volledig de verantwoordelijkheid van de ouders. Als zij ongezonde drank en ongezond eten meegeven met hun kinderen, kan de school hier niet veel aan veranderen. Vaak hoor je dat kinderen enkel water mogen drinken binnen de klasmuren. Dat is een positieve maatregel die de scholen wel kunnen nemen. De automaten zijn voor de school misschien een grote bron van inkomsten, maar ik vind de nadelen voor de leerlingen nog steeds het grootst. Naar mijn mening zijn deze automaten geen onmisbare elementen binnen een school.
Met citaat antwoorden