Enkele post bekijken
Oud 28th November 2016, 22:26
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User

Reactie op: Moeten vaders meer knuffelen?

Ik denk dat dit voornamelijk eigen voorkeur is. Er zijn namelijk mannen die wel en niet graag knuffelen. Ik vind het wel eens fijn om met mijn vader te knuffelen, dat geeft, vroeger maar ook nu, een gevoel van geborgenheid, graag zien, veiligheid. Voor jongere kinderen is dit wel belangrijk. Een vrouw geeft vaker knuffels, dat is zo, dat zijn we dus gewoon. Velen knuffelen dan ook vaker met hun moeder dan met hun vader. Ik vind het belangrijk, maar het moet ook van beide kanten komen. Heeft het kind daar geen behoefte aan, dan is dat ook zo. Je kan het kind alsook de vader niet dwingen om te knuffelen. Een moeder zal een kind ook sneller troosten door te knuffelen. Een vader zal het eerder bij praten houden of ontwijkt het gesprek, zeker als het gevoelige onderwerpen zijn. Dat is toch mijn ervaring. Dat het vooral bij jongens voor gedragsproblemen kan zorgen, kan ik ook ergens begrijpen. Jongens moeten stoer zijn, mogen niet te veel gevoelens tonen. Als zij niet hebben geleerd dat dat allemaal wel mag, dat het zelfs moet, kan het voor problemen beginnen zorgen. Ze missen een deel van geborgenheid, veiligheid en het gehoord worden door beide ouders, niet enkel door de moeder. Het rolmodel voor vele jongens is de vader.
Met citaat antwoorden