Enkele post bekijken
Oud 27th November 2016, 11:04
mitchell.b*ons mitchell.b*ons is offline
Registered User

Het stemt me zéér tevreden dat langdurig zieke kinderen vanaf volgend jaar al na vier weken beroep kunnen doen op Bednet i.p.v. na zes weken. Hierbij kunnen ze thuis de lessen op school mee volgen, achter hun computer.

Naar mijn mening mogen zieke leerlingen ‘de voeling’ met de schoolse omgeving en schoolstructuur niet verliezen. Bednet waakt hierover. Er wordt immers een computer in de klas gezet met bijhorende apparatuur waardoor de zieke leerling live deel uitmaakt van het klasgebeuren en net zoals zijn/haar klasgenoten kan antwoorden op de vragen van de leerkracht. De leerling ziet en hoort zijn/haar klas. Kortom, de zieke leerling blijft in contact met leerkracht en klasgenoten wat ik zéér belangrijk vind.

Als men geen beroep kan doen op Bednet, dan zou een zieke leerling zich volgens mij na een tijdje eenzaam beginnen te voelen omdat hij/zij niet naar school kan. Terwijl klasgenoten samen les volgen in een knusse klas. Bovendien word je er dan toe verplicht om voortdurend leerstof zelfstandig te verwerken en/of notities bij te schrijven. De kans is reëel dat je bepaalde leerstofonderdelen niet zo goed begrijpt, omdat je de uitleg van de leerkracht niet hebt gehoord en niet de kans hebt gehad om ad rem extra uitleg te vragen.
Met citaat antwoorden