Enkele post bekijken
Oud 25th November 2016, 22:00
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User

Dag Hendrik

Geen probleem! (en ja hihi het is gelukt proficiat ) hoewel ik toch weer vergelijkingen zie waar ik het mijne van denk.

Inderdaad! Ik ben vorige keer vergeten mijn uitspraak uit te leggen. Ik bedoelde namelijk dat ik vind dat jij het woord "minstbedeelden" fout gebruikte. Vluchtelingen en moslims en dergelijke zijn in België niet de minstbedeelden. Zij worden fameus geholpen (met of tegen hun zin) en soms kruis ik mijn armen als ik zie dat zij die hulp weigeren (tot daar aan toe) maar dan ook nog eens tegendraads gaan doen en zelfs agressief. Ik vertel er graag bij dat de meesten zo niet zijn (stel je voor dat je zou denken dat ik een racist ben) maar hoe dan ook vind ik dat er te veel eieren onder gelegd worden.

Je antwoord over links en rechts vind ik een beetje flauw. Links moet inderdaad kritiek geven op rechts. Linkse meningen zijn geen "illegale" meningen. Maar rechtse ook niet! En ik vind dat links de rechtse meningen diaboliseert en uit de context rukt. Dat is niet wat je van rechts kan verwachten. Dus de meerwaarde is hier wel degelijk dat rechts inhoudelijk blijft en niet onnozele termen als "communist" erbij haalt.

Je sarcastische opmerkingen vind ik een beetje flauw. "In de problemen zitten". Ik heb nooit gezegd dat je dan in de problemen zou zitten. Dat maak jij ervan. Een hoofddoek kan mij niks schelen. Al zetten die mensen een bak bier op hun hoofd, het maakt me niks. Dat moet ook kunnen! We zijn een vrij land en iedereen mag doen wat hij/zij wil. Maar als we dat aannemen, geldt dat niet voor de islam. Hoofddoeken vind ik nu eenmaal vrouwonvriendelijk en tegen onze vrijheden. Maar oke, als zij een doek willen dragen, geen probleem. Er zijn wel grenzen. Boerkini's horen hier echt niet thuis. We zijn een westers land. Wil je een boerkini dragen, doe het dan in je eigen land. Ik zal er nooit akkoord mee gaan dat er boerkini's of boerka's gedragen worden in België. Ik ben blij dat je mijn posts met aandacht leest. De meeste dingen die je zegt zijn dan ook waar. Alleen dat ene over die moskeeën niet. Ik vind het niet erg dat er moskeeën zijn. Ik vind het ook niet erg dat er synagoges zijn of boeddhatempels of weet ik wat allemaal. Als je goed gelezen hebt, heb ik een probleem met de extremistische moskeeën. Moskeeën waar aanslagen worden gepland en haat wordt gepredikt. Daar ben jij het hopelijk toch ook mee eens? Als er dan gereclameerd wordt: "Ja maar, en de eerlijke brave moslims van die moskee dan?" Sorry he, maar als brave moslim denk ik wel niet dat je dan in zo'n moskee binnen gaat en als je je dan toch zo enorm getrompeerd hebt, vind je het als brave moslim het zeker niet erg om een andere moskee te zoeken (er zijn er zeker geen te weinig). Over het onderwijs. Ik vind het zeker niet erg dat moslims les volgen met Vlaamse leerlingen. Je verdraait het nogal vlug. Ik vind het een schande dat het katholiek onderwijs zichzelf zo in de voet schiet. Maar dat is mijn mening! Ik begin altijd met "ik vind" dus niet "iedereen vindt". Even die kanttekening. Ik besef dat inderdaad zeker en vast en nee het wringt niet (spijtig he). Leg aub geen woorden in mijn mond, daar heb ik je nu al veel op betrapt. Ik zeg wel eerlijk dat ik onbegrijpelijk toekijk, maar het is hun keuze.

Jouw gevoel over splitsen. Ik denk dat onze definitie niet echt overeen komt. Ik ben zeker voorstander van Europa en samenwerking. Maar niet op deze manier. Nu zitten we in een kafkaësk land dat helemaal vast zit en we moeten alleen maar "ja" knikken van Europa. Ja sorry, maar van die koe geen melk.
Die ambitie die jij koestert, is heel mooi. Alleen nogal naïef. Ik denk dat we allemaal van de wereld een betere plaats willen maken. Daarom dat ik dat op een rechtse manier wil doen en jij op een linkse. Ik vind het ook zo spijtig dat je mij niet empathisch vindt. Je kent mij niet dus hoe kun je dat nu weten? Nu suggereer je dat rechtse partijen niet empathisch zijn. Ik doe niks anders dan hen proberen te begrijpen. Toch vind ik het niet kunnen dat je als moslim aan ramadan doet in België, aan boerkini's en weet ik wat. Dat strookt gewoon niet met onze waarden. Als ik een racist zou zijn, dan zou ik het toch ook op Joden gemunt hebben? Awel, zij doen in mijn opzicht niks verkeerd! Zij zien er nochtans ook speciaal uit met keppeltjes en krolletjes enzovoort. Maar zij laten ons gerust. Dat is het verschil. Zij slachten geen dieren onverdoofd.

Jij kan maar niet begrijpen waarom ik dit gekozen heb. Ik zal het je uitleggen. Ik wil leraar worden om de passie voor mijn vakken door te geven. Naar mijn inzien heeft dat niks te maken met onze discussie. Ik zal iedere leerling gelijk behandelen, uiteraard. De vraag is, behandelen de allochtone leerlingen ons gelijk? Nee. Geen hoofddoek = geen hoofddoek. Waarom het dan toch doen? Ik denk dat je zou verschieten als je weet hoeveel scholen de hoofddoek verbieden. Zijn dat dan racistische scholen? Nee. Ik zeg, als het je niet aanstaat, zoek dan een andere school. Rechtse propaganda oeioei... Ik vind dat zo'n flauwe opmerking. Wat zal ik antwoorden? En jij dan met je linkse propaganda? Misschien wil jij wel leerkracht worden om je linkse ideeën te verspreiden. Nee dus. Blijf aub bij de zaak (nogmaals). Trouwens, ik krijg kippenvel als je zegt "wegbekeerde van je rechtse ideeën". Doe nu gewoon en accepteer mijn mening. Ik ga je toch ook niet bekeren van je linkse ideeën? Ik vind het helemaal prima dat jij een linkse mening hebt. Laat mij dan mijn mening hebben.

Dan, de NIEUW Vlaamse Alliantie. Ga je ook al kritiek geven op een naam? Nogal discriminerend (oei ). Je hebt inderdaad gelijk. N-VA benadert het partijprogramma van het VB. Oei! Dus de meerderheid van de Vlamingen denkt zoals ik! Je kan het afstrijden, maar de partij is gewoon de grootste. Dus als die Vlamingen die erop stemmen zijn racistisch, hebben een rehts populistisch breintje en mogen best geen leerkracht worden want dat is niet bestemd voor rechtse zielen die bekeerd moeten worden.

Over dat artikel heb je helemaal gelijk. Ik ben samen met jou overtuigd tegen deze actie. Als die mensen behoorden tot het VB, ze zouden hen eruit moeten gooien. Zoiets kan niet door de beugel. Ik ben ook niet te beroerd om dat toe te geven. Ik vind het ook belachelijk van rechtse mensen die zeggen "rechts en links gaat niet samen". Soms doe ik mijn duimen omhoog voor de partij Groen. Ook de N-VA kan een puntje zuigen aan Groen wat betreft milieu. Als Wouter Van Besien die problemen aankaart, knik ik zeker mee. Ook de N-VA staat daar voor open.

De stakingen. Begrijp ik dan goed dat je het gerechtvaardigd vindt dat de sporen worden gesaboteerd, de gebouwen overhoop worden gegooid, blokkades worden gezet waardoor een vrouw sterft die niet geopereerd kon worden? Als het niet zo is, laat het zeker weten, want ik wil je niets in de mond leggen. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Een rechtvaardige samenleving voor de werkende mens. Toch hoop ik dat we op 1 lijn staan wat betreft dat agressieve en nutteloze gedoe. Stakingen mogen zeker, maar op een verantwoorde manier. Ik ben enorm voorstander om de regelingen rondom het stakingsrecht en vakbonden te herbekijken. Vooral omdat stakingen geen stakingen meer zijn. Het zijn politieke stakingen geworden.
De film Daens. Excuseer, maar nu moest ik toch even lachen. De film speelt zich af in de 19de eeuw. Beetje serieus blijven.

Je sluit weer af met straffe opmerkingen. "We kunnen al eens een bom terug verwachten". Mijn mond valt open! Wij als Europa willen een blok vormen tegen de aanslagen in het Midden-Oosten en jij breekt het af! Wat dan wel doen? Alles zomaar laten gebeuren? En dan ook "maar al te graag". Aub he, daar ga ik zelfs nog niet op in.
Dan als laatste onze twee begrippen. Jij maakt er opeens een keuze van. Ik vind het ongelooflijk dat jij er een keuze van maakt. Er valt toch niks te kiezen? Die twee periodes zijn gepasseerd en ze waren allebei even slecht. Ik kies niet voor het fascisme, ik kies voor een normale wereld. Maar ik noteer dat jij dan voor het communisme kiest.
Met citaat antwoorden