Enkele post bekijken
Oud 25th November 2016, 11:15
Hendrik.S*uvillers Hendrik.S*uvillers is offline
Registered User

Hoi maxim, (Kijk nu is het persoonlijk dankzij de aanspreking. Zie je het verschil? )

Allereerst sorry voor de impliciete beledigingen van vorige keer. Ik was verontwaardigd over je reactie en moest daarom wat stoom aflaten. (En ik wilde reactie uitlokken en kijk, het is gelukt ).

In het eerste bericht zei je "Ik vind "de minstbedeelden" nogal speciaal uitgedrukt, want het zijn "de minstbedeelden" die wel de meeste hulp krijgen." Wil je dit eens uitleggen? Ik heb het vorige keer al gevraagd, maar waarschijnlijk ben je gewoon vergeten te antwoorden of werd de tekst te lang of dacht je “Amai, op zo’n reactie reageer ik niet.” of je weet het niet (meer) zo goed :s. Allemaal goede redenen 

Dan je nieuwe reactie:
Je start met te zeggen “een typische reactie van links”. Dit is geen onwaarheid maar ik wil wel even de kanttekening maken dat elke reactie tegen extreemrechts, zich per definitie “links” t.o.v. “extreemrechts” bevindt. De opmerking verliest dus wat van zijn meerwaarde :s. (om maar niet te zeggen alle meerwaarde :s )

Verder voel ik me zeker niet persoonlijk aangevallen dus maak je geen zorgen . Ik ben geen vluchteling of moslim of vrouw die een hoofddoek moet dragen om whatever redenen (of stel je voor dat je ze alle drie bent… :s Oe, wat zou ik dan in de problemen zitten ), dus wat VB of N-VA beslist op vlak van maatregelen hiertegen, raakt mij persoonlijk (en ik denk ook jou) toch niet. Waar ik me wel aan stoor is jouw wereldbeeld en - nog wat akeliger - de visie die je hebt over de toekomst van onze samenleving. Natuurlijk heb ik totaal geen idee wie je precies bent, maar a.d.h.v. de reacties die je postte op actualiteit.org, denk ik toch een relatief accuraat beeld van je te hebben. Als iemand die het boerkiniverbod goedkeurt, het toejuicht dat moskeeën worden gesloten, vindt dat er “veel te veel eieren onder de moslims gelegd worden”, het erg vindt dat *Vlaamse* leerlingen samen les moeten volgen met moslims,… zou je kunnen beginnen vermoeden dat je bepaalde bevolkingsgroepen liever hebt dan anderen…
Hopelijk besef je dat je les volgt aan een campus waar het keuzevak islamitische godsdienst wordt gegeven sinds dit jaar (Ow dat moet wringen ). En ik vind het trouwens een echte aanrader.

Maar uiteraard zijn jouw ideeën breder dan dat. Ik heb ook het gevoel dat je een voorstander bent om alles te spitsen: België, Europa, je eigen huis van de rest van de samenleving… Het probleem met die ideologie is, dat je je gaat isoleren van de rest van de wereld. Nu is dat op zich nog niet echt een probleem, maar als je naar de geglobaliseerde maatschappij van vandaag kijkt, zijn er gewoon te veel problemen die je op een hoger niveau moet aanpakken. En dan heb ik het niet over “de strijd tegen terreur” of al die bullshit, want dat zijn geen problemen, dat zijn gevolgen van problemen. De “kernproblemen” zijn: de opwarming van de aarde, armoede, gebrek aan gelijkheid, onderwijs,… Door jezelf in te graven in je idyllisch burchtje, ga je deze zaken niet oplossen. En dan komt “een typische rechtse reactie: Ik ben realist (en geen racist) (Zie je wat ik net deed? Ik nam jouw openingszin maar dan tegen jou DD) De houding die je dan gaat aannemen is er één met een gebrek aan:
Ten eerste ambitie om van de wereld voor iedereen een betere plaats te maken.
Ten tweede empathie, heb je al eens de moeite gedaan om bv. met een vluchteling of moslim te praten?
En ten derde realiteitszin waardoor je zou inzien dat de samenleving die jij wilt, die van meer dan 100 jaar geleden is, met Vlaamse dorpjes met uitsluitend witte boerkes die allemaal naar de pastoor en de schoolmeester luisterden.

Ik kan maar niet begrijpen dat jij hebt gekozen voor het lerarenberoep. Hierin kom je om de haverklap leerlingen tegen van andere origine die weinig Nederlands spreken, hoofddoeken dragen, een ander geloof hebben,… Hoe ga je daar dan mee omgaan? Ik hoop dat je het onderwijs niet gaat ge-(mis-)bruiken om rechtse propaganda te verspreiden onder onze jeugd. Want dat idee vind ik dan ook weer eng. :s Maar wie weet verander je binnen 2 jaar van gedacht en zal je terugkijken naar dit moment waarop ik, Hendrik, je wegbekeerde van je rechtse ideeën . (of niet :s)

Maar ik wijk af .

In je reactie zeg je ook dat je eerder fan bent van de *Nieuwe* Vlaamse Alliantie – die btw al een dikke 10 jaar bestaat - i.p.v. het Vlaams Belang. Je vroeg of dat ik dit beter vond, wel… uiteraard niet  . Op vlak van politieke ideeën verschillen Vlaams Belang en de ooh-zoow-nieuwe Vlaamse Alliantie echt niet veel van elkaar. Het verschil ligt men in het uitkomen voor die politieke ideeën. Het Vlaams Belang doet dit gewoon zonder er doekjes om te winden, terwijl NVA vaak erg “shady” doet over waar de partij nu precies voor staat. Eigenlijk is NVA gewoon Het Vlaams Belang maar dan zonder “de stekels”. Dit maakt NVA ook gevaarlijker imo omdat er dan veel mensen op stemmen, zonder echt in te zien waarvoor ze stemmen en wat de gevolgen kunnen zijn op lange termijn.

Dan vroeg je ook nog of ik (aanhangers) van VB, ooit agressief heb zien optreden. Antwoord: Ja. Bekijk / lees volgend artikel eens over de aanslagen van maart in Brussel: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...eursplein.dhtml
En oké, ik kan niet met 100 procent zekerheid zeggen dat deze “betogers” allemaal VB’ers zijn, maar wees nu eerlijk; op welke partij zouden deze zwart geklede skinheads anders stemmen? Op de milieubewuste groenen? Of op de katholieke CD&V? (Niet dus.)

Vervolgens gooi je ook met een verwijt naar de linkse partijen dat stakingen door het openbaar vervoer niet door de beugel kunnen omdat het andere hindert. Dit is een goed voorbeeld van de mentaliteit die er heerst in onze westerse wereld. Iedereen is maar bezig met zichzelf en who cares wat er gebeurt met de rest van de wereld. Als je zou kunnen uitzoomen zal je merken dat stakingen wel degelijk een functie hebben. Als er bv. een bepaalde groep van de bevolking: cipiers, werknemers van NMBS,… staken, dan doen ze dit om de aandacht van de gevestigde machthebbers te trekken. Vakbonden spelen hierin een essentiële rol omdat zij moeten opkomen voor de rechten van de arbeiders / werknemers zodat deze mensen niet uitgebuit kunnen worden. Als je dat allemaal maar quatsch vindt, bekijk dan de film DAENS; en je zal de meerwaarde van vakbonden inzien.

Nadien geef je VB nog credit omdat ze de aanslagen in Brussel hadden voorspeld. Wel maxim, ik had ze ook voorspeld… (kijk hoe relevant dit is… ).

Wanneer de regering (inclusief NVA dus) maar al te graag mee oorlog gaat voeren in het Midden-Oosten met hun brakke F16’s en daar alles gaan bombarderen. Dan kan je ook weleens een bom of twee terugverwachten…
Tenslotte vind je mijn opmerking i.v.m. extreemrechts en WO2 de strafste (persoonlijk vond ik dit niet, maar toch bedankt  ). Als ik moet kiezen tussen het communisme en het fascisme, kies ik toch altijd voor communisme omdat ik voorstander ben van het gelijkheidsidee. Zou jij wel kiezen voor fascisme dan?

Zo, dat was het.

P.S. Soms zie je in dit bericht vierkantjes staan. Dit zijn emoticons (vooral smileys) die worden geblokkeerd door actualiteit.org omdat ik er te veel gebruik...

Peace out.
Met citaat antwoorden