Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd November 2016, 16:29
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Ik ben het eens met de mening van Felia. Toen ik dit artikel las, schrok ik ook enorm van het cijfer dat 10% van de 17 en 18-jarigen elke week aan ‘bingedrinken’ doet. Dat stress en een te grote prestatiedruk de redenen zijn waarom jongeren zich volledig laten gaan in het consumeren van alcohol kan ik wel plaatsen. Van jongeren wordt er enorm veel verwacht. Ze moeten presteren en presteren. In onze maatschappij klinkt het soms alsof falen niet kan en mag.
Anderzijds mogen we niet uit de weg gaan dat jongeren experimenteren en zich enorm laten beïnvloeden onder groepsdruk.

Het optrekken van de minimumleeftijd lijkt in eerste instantie een goed idee, maar naar mijn mening verschuift dit het probleem alleen maar. Zullen ze dan niet beginnen experimenteren op 18-jarige leeftijd?

Ik vind het belangrijk dat deze problematiek aan de bron moet worden aangepakt. Scholen zouden hier actief vorming rond moeten geven, net zoals er vormingen worden gegeven bij vele jeugdbewegingen. We mogen het onderwerp niet uit de weg gaan, maar we moeten er onze tanden inzetten om deze trend te doen stoppen.
Met citaat antwoorden