21st November 2016, 18:04
|
Registered User
|
|
|
|
Ouders vinden dat scholen meer aandacht moeten besteden aan financiële opvoeding.
Ik ben ervan overtuigd dat jongeren meer bewust zullen omspringen met hun geld als ze hier meer informatie rond krijgen. Ik merk zelf tijdens dat er binnen vak SEI of (toegepaste) economie wel rond dit financiële aspect gewerkt wordt. Er wordt met de leerlingen gewerkt rond verschillende thema's. De leerlingen krijgen bijvoorbeeld inzicht in de verschillende betaalmiddelen en het consument zijn. Ik denk dat voor leerlingen die geen economische richting studeren een soort algemeen vak ter voorbereiding op het financiële aspect in hun leven zeker nuttig kan zijn. Zij komen binnen hun vakken vaak niet in aanmerking met deze onderwerpen of thema's en dat is een gemiste kans. Ook leerlingen die zich niet aangesproken voelen tot een economische richting zullen later in aanmerking komen met dit financiële aspect of moeten leren omgaan met geld. De school heeft hier een belangrijke rol in. Ik denk zelfs dat in sommige gevallen de school deze rol beter op zich kan nemen dan sommige ouders. In sommige gevallen zijn zij evenmin op de hoogte van dit financiële aspect.
|