Enkele post bekijken
Oud 16th November 2016, 11:49
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User

5 euro betalen om de EU binnen te mogen?

Het is inderdaad goed te weten wie er de Europese Unie binnen komt en waarom, maar wie gaat al deze data kunnen checken. Er worden inderdaad jobs gecreëerd en geld wordt ingezameld waarvoor ik het volledig eens ben met de voorgaande mening. Maar al deze data kunnen toch nooit worden gecontroleerd. Er zijn miljoenen die dagelijks de grens naar een EU-land oversteken. Waarop gaat men zich in die enorme lijst op baseren? Hoe gaat men gegevens selecteren en controleren? Gaat men dat doen op basis van reden. De reden waarom iemand naar de EU komt? Sorry, maar ik vrees dat als men op deze manier terroristen wil controleren, men niet echt ver gaat geraken. Men kan namelijk snel een schuilnaam aanmaken, vervalste paspoorten, etc. Deze criteria kunnen en zullen omzeild worden. Wie gaat controleren als er iemand van bijvoorbeeld de Verenigde Staten naar Barcelona gaat met als opgegeven reden 'kust- en cultuurtoerisme'. Niemand gaat die persoon opsporen, volgen en werkelijk navragen waarom hij/zij hier is. Dit is nu een stom voorbeeld, maar zo gaan er miljoenen redenen zijn die op een jaar worden opgegeven.

Wat ik wel positief vind, is net zoals de terreurlijst, dat er namen kunnen opduiken en onderschept worden. Men kan wel proberen terroristen op te sporen en als dat lukt, heeft dit zijn dienst bewezen. Ik vind het een goede en sterke actie, maar ik er niet van overtuigd dat deze veel verschil zal gaan maken.
Met citaat antwoorden