Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th November 2016, 22:26
maurane.v*ndoninck maurane.v*ndoninck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 84
Huurder met te hoog inkomen zal moeten bijbetalen voor sociale woning

Huurder met te hoog inkomen zal moeten bijbetalen voor sociale woning
Net zoals Kelly ben ik het ermee eens dat huurders van een sociale woning meer huur moeten betalen wanneer hun inkomen stijgt tot boven de grens. Ik vind het aanbieden van een sociale woning een zeer goed initiatief om mensen uit de nood te helpen. Wanneer, gedurende de termijn van het contract, het inkomen stijgt tot boven de grens, vind ik het meer dan logisch dat er meer betaald moet worden. Vanaf dit moment huren de inwoners eigenlijk een huis waarvoor ze niet meer in aanmerking komen. Een hogere huur betalen vind ik een betere consequentie dan het meteen verbreken van het contract. Na het aflopen van de huurtermijn vind ik wel dat de huidige huurders de sociale woning moeten verlaten zodat deze opnieuw kan ingenomen worden door mensen waarbij het inkomen onder de grens ligt.
Ik vind echter dat we geen vooroordelen mogen stellen bij het zien van nieuwe auto's op de oprit. Misschien hadden deze familie's eerst een hoger inkomen maar is dat inkomen wegens omstandigheden gedaald tot onder de grens. We moeten geen oordeel vellen over andere mensen hun situatie zonder dat we het verhaal hierachter kennen.
Met citaat antwoorden